Šikanu i kázeňské problémy je třeba utnout v zárodku. Jak na to?
Na základní škole v Děčíně se snaží řešit kázeňské problémy dětí už v zárodku – předcházejí tím například šikaně. Základem je otevřené prostředí, kde se učitelé ani žáci nebojí upozornit na potíže a požádat o pomoc. Konkrétní postupy primární prevence ve videu vysvětlí Tereza Skalická, která pracuje ve škole jako metodik prevence.
Další inspiraci lze čerpat z publikací od experta zaměřeného na etopedii PhDr. Arnošta Smolíka, Ph.D. Užitečná může být také aplikace Nenech to být, která slouží jako online schránka důvěry.
- Jak řešit výchovné problémy už v zárodku? Na děčínské škole pomáhá kolegialita pedagogů, otevřené prostředí, třídnické hodiny zaměřené na budování vztahů i schránka důvěry - www.nntb.cz (00:26)
- Jaké metody umožní pedagogům rozeznat výchovné problémy už v počátku? (02:37)
- Základem primární prevence je řešit i drobné potíže u žáků. Díky tomu lze snáze získat jejich důvěru a případně odhalit závažnější problémy. (06:08)
- Akce „Den pro mou třídu“ pomáhá žákům porozumět školnímu řádu. Sami si pak s učitelem nastaví pravidla, jak se ve své třídě chovat. (07:52)
- Dětem je třeba vysvětlit, že hlášení problémů není žalování ani donášení. (09:53)
- Jak se děti dozvědí, na koho se v případě šikany obrátit? (12:07)
Šikanu i kázeňské problémy je třeba utnout v zárodku. Jak na to?
Hosté: Tereza Skalická (metodička prevence)
Premiéra: 28.7.2020
Zdroj: autorský tým APIV B - interaktivní aplikace pro pedagogy a rodiče https://zapojmevsechny.cz/